RADAN optymalizuje branżę motoryzacyjną.

Producent kontraktowy elementów blaszanych twierdzi, że jego sklep internetowy odegrał ważną rolę, pomagając firmie zrekompensować spadek zamówień w branży motoryzacyjnej i mechanicznej spowodowany pandemią COVID-19.


Z siedzibą w Luhe-Wildenau, Trio Metall und Design GmbH zajmuje się usługami w zakresie blach, począwszy od doradztwa, projektowania i planowania, po produkcję gotowych do montażu komponentów, od pojedynczych części i małych serii po produkcję wielkoseryjną. W swojej działalności wykorzystują najnowsze technologie cięcia laserem programowane przez potężne oprogramowanie jakim jest RADAN CAD/CAM firmy Hexagon Manufacturing Intelligence. Pracują również z metalami nieżelaznymi, takimi jak miedź, mosiądz i tytan.

wykroje

System został wdrożony przez niemieckiego dystrybutora RADAN i dostarcza zamówienia do systemu ERP Trio Metall, który przekazuje je następnie do modułu RADAN Ordermanager MRP w celu rozpoczęcia realizacji zamówienia. Zrealizowane zamówienia są przesyłane z powrotem z MRP do ERP, uruchamiając kolejne procesy wysyłki i fakturowania.

Sklep internetowy jest  główną częścią strategii, obejmującą schemat blokowy – RADAN CAD/CAMMESMRP ERP. Połączony systemem oparty jest na SQL, tworząc inteligentną fabrykę w oparciu o dane.

Christian Weinberg, kierownik ds. Kluczowych klientów Trio, mówi, że sklep internetowy zautomatyzował przygotowanie ofert, wcześniejsze działania wykonywane ręcznie zabierały sporo czasu. „Na początku zauważyliśmy zwiększoną ilość zapytań ofertowych, np. dotyczących podzespołów spawanych. Zapytania były wysyłane za pośrednictwem sklepu internetowego, co skłoniło nas do zainwestowania w moduł Radquote, służący do szybkiego, dokładne szacowanie kosztów produkcji części. Zastosowanie modułu o prawie połowę skróciło czas przygotowania ofert.”

Wyjaśnia również, że ​​po zalogowaniu się do sklepu internetowego klienci mogą od razu wczytać część, korzystając z przygotowanych plików DXF, DWG lub STEP. Materiał, ilość i dodatkowe operacje są dodawane za pomocą zaledwie kilku kliknięć, a oferty otrzymują w ciągu kilku minut – w zależności od wielkości zlecenia. Następnie mogą potwierdzić zamówienie z podanym terminem.

„Zamówienie jest natychmiast przekazywane do naszego systemu ERP i aktywowane. RADAN Ordermanager regularnie pobiera oczekujące zamówienia z ERP i przystępuje do realizacji.”

W warsztacie znajdują się maszyny takie jak Amada EML-3610 NT, dwie wycinarki laserowe Amada Ensis AJ 3015 wyposażone w automatyczną wieżę do ładowania i rozładowywania oraz kilka pras krawędziowych Amada. Zlecenia są w pełni zautomatyzowane, przesyłane ze sklepu internetowego, bez jakiejkolwiek interwencji ręcznej. W zależności od stopnia złożoności, części gięte są programowane automatycznie lub ręcznie. Po przetworzeniu wyniki są przesyłane z MRP do ERP.

prasa krawędziowa amada

„Produkty docierające do nas za pośrednictwem portalu internetowego mają różny stopień złożoności od prostych wsporników i elementów dekoracyjnych po kompletne, złożone obudowy i zespoły maszyn. Wymagane ilości wahają się od dosłownie jednoseryjnych aż po wieloseryjne.”

Christian Weinberg podsumowuje: „Nasz sklep internetowy umożliwia nam dotrzymanie kroku epoce cyfryzacji i Internetu. Za pośrednictwem tego kanału sprzedaży docieramy do wielu sektorów przemysłu, a także oferujemy szeroki wachlarz usług, który jest niezwykle ważny. Będziemy nadal rozwijać sklep internetowy, a także dalej cyfryzować i automatyzować procesy wewnętrzne, aby produkować części jeszcze bardziej efektywnie kosztowo i wyprzedzać rynek.”


O firmie
Nazwa: Trio Metall und Design GmbH
Strona int.: trio-metall.de
Biznes: Przemysł obróbki blach

Kluczowe korzyści

  • Nieograniczony dostęp klientów do sklepu internetowego.
  • Zmniejszenie skutków spadku zamówień w branży motoryzacyjnej i mechanicznej spowodowanych pandemią COVID-19.
  • Zautomatyzowanie procesu zamówień i produkcji części.